vrijdag 12 februari 2010

rekenAPK

een nieuw initiatief van arjen te vaanvolt vangt de aandacht.

hij bedacht het rekenAPK, een website waar leerlingen hun rekenvaardigheden kunnen oefenen.

hij schrijft:

“Mijn benadering is de volgende:

Ik stel me voor dat ik deze groep een schriftelijke toets ‘Rekenvaardigheid’ geef. Voor de duidelijkheid: dat is dus géén proefwerk Wiskunde waarbij ik opdrachten geef van eenvoudig tot heel pittig om tot een nette spreiding van cijfers te komen.

Een RekenAPK-sommenset bestaat uit 20 opdrachten die stuk-voor-stuk goed te doen zijn. We moeten echter wel in ons achterhoofd houden dat een groot deel van de leerlingen een inhaalslag te maken heeft.  Pas je niveau dus niet aan aan de gemiddelde leerling!

Via regelmatig bezoek aan RekenAPK  kan de leerling zich langzamerhand “omhoog rekenen” tot het gewenste niveau. Leerlingen die méér aankunnen, komen zichzelf wel tegen op een hoger level. “

ik ben heel benieuwd, de website is nog niet open, maar zal binnenkort bereikbaar zijn voor leerlingen

1 opmerking: